“Rakas tyttäreni - Aina pitää vastata, koska se on kohteliasta. Toiselle tulee siitä hyvä mieli. Vasta sitten kun pääset bisnesmaailmaan voit lopettaa muille ihmisille vastaamisen. Siellä se on sallittua ja...

Suomalainen insinöörikansa uskoo tuotteisiin ja tuotekehitykseen. Myynti ja markkinointi astuvat kuvaan vasta, kun tuote on valmis. Mitä luulet, saako tuotteesta vielä tässä vaiheessa asiakaslähtöisen ja asiakastarpeita tyydyttävän? Epäilen...

Ostokäyttäytymisen muutos on asettanut myyjät uudelle pelikentälle. Nykypäivän myynti on asiakkaan auttamista, melkein kuin myyjä ja asiakas olisivat ystäviä keskenään. Sekä oma että organisaation osaaminen pitää tehdä näkyväksi, rakentaa määrätietoisesti henkilöbrändiä ja keskittyä aitoon...

Jouduin viimeviikolla hauskaan tilanteeseen, jossa myyjä ei osannut myydä haluamaani tuotetta. Myyntitilanteen hauskaksi teki se, että myyjällä oli haluamani tuote kädessään ja itse yritin puoliväkisin tyrkyttää hänelle luottokorttiani. Basaarikaupassa ehkä...

“Asiakas on aina oikeassa” ja “Asiakas on kuningas”. Edeltävässä lauseessa ei ollut yhtään totuutta, mutta silti noudatamme tuota sanomaa liiketoiminnassamme. Jos teet asiakkaastasi kuninkaan, palvelet asiakastasi, mutta et hänen etuaan. Olen...

"Numerot eivät valehtele. Ihmiset valehtelevat. Meillä ei ole mitään mahdollisuuksia saada kvartaalia kuosiin.", totesi menneen maailman myynninvetäjä, kun maanantaipalaverissa porukkaa piristi. Toisaalta jos mahdollisuusmankeli näyttää punaista ja kalenterin ainoat aktiviteetit on...