Toinen Mielipide Suomesta

Paras tapa uudistaa ajatteluaan on altistua uusille hämmentävillekin ajatuksille, nähdä maailmaa myös toisten näkökulmasta ja keskustelemalla siitä. Kun maailma muuttuu entistä nopeammin, haluamme antaa eväitä uudistumiseen ja nostaa katseen kohti tulevaisuuden kilpailuetujen rakentamista. Perustimme Toisen Mielipiteen, koska haluamme koota suomalaiset näkijät, tekijät ja mielipidevaikuttajat avaamaan keskusteluita ja tuomaan uutta ajattelua liike-elämään.

Toisen Mielipiteen esikuvana on nuorten idealistien Kaliforniassa 1984 liikkeelle ponnistama konsepti, joka yhdisti teknologian, viihteen ja muotoilun kooten aikansa näkijät ja tekijät yhteen muodostaen tänä päivänä globaalisti tunnetun Technology, Entertainment and Design:in. Tuttavallisemmin TED nostaa esiin monenlaisia osaajia tiedemiehistä muusikoihin, filosofeihin, yrittäjiin ja yritysjohtajiin sekä monia muita kertomaan oman ideansa, jakamaan oman kulmansa maailman katsomiseen.

Tänä päivänä TED haluaa avata tien maailman johtavien ajattelijoiden, johtajien ja opettajien näkemyksiin sinulle – veloituksetta. Esityksiä on katsottu tänä päivänä verkossa jo yli toista miljardia kertaa ja niitä on käännetty yli sadalle kielelle. Näistä esityksistä olen itsekin päässyt ammentamaan vaikka kuinka paljon viisautta ja inspiraatiota. Siksi haluan nähdä jotain vastaavaa Suomessa, mutta tänne istuvana. Kokosimme mediamme yhteyteen tietopankin, josta voi käydä hakemassa pohjaa uusille ajatuksille ja laajennamme sitäkin palvelemaan yli ajan.

Suomi on hyvä paikka elää ja yrittää. Haluamme Toisella Mielipiteellä tarjoilla sellaisia ajatuksia ja ideoita, joiden avulla teemme yhdessä Suomesta kaupallisesti menestyksekkäämmän. Auttaa tekemään rohkeita päätöksiä, uusiutua ja luoda uusia menestystarinoita. Haluamme ravistella nykyisiä näkemyksiä ja synnyttää uusia.

On tasonnoston aika. Aloitimme matkamme viime keväänä ja uskomme, että tänä vuonna olisi aika nostaa tasoa. Kokoamme satavuotiaalle Suomelle sata näkemystä maamme hyväksi kirjoihin ja kansiin, jotta ajatukset voivat levitä yhä laajemmalle. Haluamme uusien ajatusten saavan kaikupohjaa siellä, missä uusiutumista eniten kaivattaisiin. Emme pysty ratkaisemaan ongelmiamme samalla ajattelulla, jolla ne luotiin. Voimme uusiutua vain uuden ajattelun kautta ja parantaa tekemisemme tasoa nostamalla ajattelumme tasoa. Kutsumme sinut mukaan matkallemme ja haluaisimme sinultakin näkemyksen, kuinka teemme Suomesta kaupallisesti menestyksekkäämmän. Pystymme aidosti parempaan, mutta vain yhdessä.

Liity siis mukaan yhteisöömme, auta meitä kokoamaan sata näkemystä satavuotiaalle Suomelle ja jaa oma kulmasi tai auta meitä levittämään sanaa. Maamme on sen ansainnut. Kiitos!

Jakoa
Jarkko Kurvinen
Jarkko Kurvinen

Jarkko Kurvinen kannustaa yrityksiä rakentamaan kilpailuetua mielipidejohtajuudella ja tekemään markkinoinnista aidosti palvelua. Jarkon intohimona on nostaa yritysten markkinointi uudelle tasolle. Jarkko on kirjoittanut kollegoidensa kanssa kirjat Blogimarkkinointi (2011), Mielipidejohtaja (2014) ja B2B-markkinoinnin ja -myynnin pelikirja (2016) sekä hänen uusin kirjansa Henkilöbrändi julkaistiin 2017 jouluna.

1Kommentti
  • Maria Sillanpää
    Posted at 09:08h, 27 tammikuun Vastaa

    Korkeakoulutetaan sekä digitaalista osaamista että kaupallista ymmärrystä

    Kauppakorkeakoulussa oppii business-ymmärrystä. Välissä 10 vuotta työelämää ja nyt AMK:ssa opettelemassa ihan oikeita digitaalisen viestinnän työkaluja ja käytännön tekemistä oman yritystoiminnan tueksi. Tarvitaanko tähän ihan oikeasti kaksi korkeakoulututkintoa? Eikö kaupallinen koulutus voisi olla lähempänä työelämää?

Osallistu keskusteluun