Syrjäisen maan laulu

Käsittelemme työssämme paljon työn muutosta ja digitaalisen työn tuomia uudenlaisia mahdollisuuksia. Olen kirjoittanut ja puhunut useampaan otteeseen, siitä kuinka työn tekeminen muuttuu ja miten uudet, meitä nuoremmat sukupolvet, astuvat työelämään ja muuttavat odotuksillaan niitä vaatimuksia, joihin organisaatioiden tulisi pystyä vastaamaan.

Tässä syrjäisen maan laulun viisi ensimmäistä säkeistöä.

Meidän tulee rakentaa organisaatiot siten että työn tekeminen onnistuu missä tahansa

Jos ja kun haluamme itsellemme parhaita osaajia, joista kilpaillaan jo tietyillä toimialoilla, emme voi olettaa että he haluavat asua Kehä 3:n sisäpuolella, tai edes Suomessa. Sen takia työtä pitää pystyä tekemään mistä tahansa. On myös toisinpäin hienoja esimerkkejä siitä, miten täältä pohjolasta voidaan operoida kansainvälistä myyntiä, joten sijainnin merkitys vähenee. Älä siis vaadi että ihmiset istuvat toimistolla sinun valvovan katseen alla.

Voitko osallistua viikon jokaiseen palaveriin kotisohvalta?

Meidän tulee astua rohkeammin kansainvälisille markkinoille

Jokaisen tulisi uskaltaa mennä myös merta edemmäs kalaan. Meidän kotimarkkinamme on vääjäämättä pieni ja kansainväliset pelurit tulevat jo tänne, joten meidän pystyttämä vastaamaan samalla mitalla. Älä siis suunnittele tuotettasi tai palveluasi Kirkkonummen markkinoille, vaan mene samalla rohkeudella rajojen ulkopuolelle kuin esim. Suunto, Rovio ja moni muu.

Pärjääkö myyjäsi kielitaidollaan edes ruotsinlaivan aulabaarissa?

Meidän tulee ymmärtää että vain muuttumalla voimme varmistaa että pysymme pelissä mukana

Ennemmin muuttunut kuin juuttunut. Juuri niin Cheek. Meidän jokaisen suhtautuminen muutokseen on rakennettu osaksi dna:tamme. Luontainen tapa suhtautua kaikkeen mitä vaatii uudenlaista ajattelua ja käyttäytymistä, on toimintaa jota pyrimme välttämään. Kulutettujen kaloreiden optimointi on luontainen suojautumiskeino, jonka avulla pyrimme vain vähentämään yksittäisen päivän aikana tapahtuvia muutoksia.

Jätätkö jopa autosi aina kaupan pihassa samalle paikalle?

Meidän tulee myöntää se tosiasia että meitä nuoremmat ovat avainasemassa

Me nelikymppiset ja sitä vanhemmat olemme silti jo se vanha sukupolvi. Meitä paljon nuoremmat ovat se ikäryhmä, josta on kiinni tapahtuuko tämä muutos ja millä tavalla. Tai oikeastaan, miten me hyödynnämme sitä muutosta. Nuorten suhtautuminen opiskeluun, työhön ja elämään yleensäkin, on avainasemassa meidän kaikkien kilpailukyvyn kannalta. Jos emme pysty luomaan sitä ilmapiiriä, jossa onnistumisen mahdollisuudet ovat suotuisat, ei onnistumisia myöskään tapahdu.

Montako alle 25-vuotiasta on teidän johtoryhmässänne?

toinen-mielipide-gylling

Kehitetään ja kehitytään

Yksilötaidot, tiimityöskentelytaidot ja organisaatiotason kyvykkyys toimia. Näiden kolmen teeman jatkuva kehittäminen, mittaaminen ja arviointi synnyttää parempia organisaatioita, jotka ovat valmiimpia ottamaan tulevaisuuden haasteet vastaan.

Toimisto ilman työntekijöitä on vain rakennus, sillä jokainen yritys on henkilöstönsä summa. Hyvä johtaminen onkin enemmän kertolaskua kuin jakolaskua.

Tekemällä, ei väittämällä. Uskallatko sinä muuttua?

Jakoa
Janne Gylling
Janne Gylling

Janne Gylling on markkinoinnin sekä sosiaalisen median puolestapuhuja, joka ei pelkästään puhu vaan myös tekee. Kauniiden palveluiden, ihastuttavien käyttökokemusten ja mieleenpainuvien asiakaskokemusten kannattaja, joka väittää, että työn tekemisen muutos on seuraava musta.

Ei kommentteja

Osallistu keskusteluun